شنبه تا چهارشنبه، ساعت 16 الی 20 Fa / En

تعداد بازدید: 1344
زبان : فارسی

آیا یوگا واقعاً به کاهش لکنت کمک می کند؟

تاریخ درج خبر : 1402/1/7
منبع : https://stamurai.com/blog/yoga-and-stuttering/

بر طبق یافته های تحقیقاتی کافمن (2016)، یوگا فعالیت های سیستم عصبی خودکار را تنظیم می کند. مطالعات متعدد دیگری هم نشان می دهد که یوگا می تواند اضطراب را کاهش دهد، تمرکز را افزایش دهد، و تنش فیزیکی و ذهنی را از بین ببرد.

 

بر طبق یافته های تحقیقاتی کافمن (2016)، یوگا فعالیت های سیستم عصبی خودکار را تنظیم می کند.

مطالعات متعدد دیگری هم نشان می دهد که یوگا می تواند اضطراب را کاهش دهد، تمرکز را افزایش دهد، و تنش فیزیکی و ذهنی را از بین ببرد.

اگرچه ما می دانیم که تنش، خستگی، یا اضطراب علت ایجاد لکنت نیستند، این شرایط می توانند منجر به تشدید گیرها، تکرارها، و کشیده گویی های فرد دچار لکنت شوند.

لکنت یک ناتوانی گفتاری ناهمگن است. انجام منظم تمرینات یوگا با کاهش تنش فیزیولوژیکی در عضلات درگیر در صحبت کردن، به سادگی می تواند منجر به کاهش شدت و بسامد وقوع لکنت شود.

به علاوه، ذهن آگاهی که جزء طبیعی اکثر حرکات یوگا (آساناها) است، آرامش ذهنی، اعتماد به نفس، و کنترل کارکردهای مغزی را، که شرط لازم برای تولید گفتار روان است، برای فرد دچار لکنت مهیا می سازد.

با وجود این که یوگا درمانی معجزه آسا برای لکنت نیست، راهکاری در دسترس برای افراد دچار لکنتی است که می خواهند کنترل بیشتری بر بدن و ذهن خودشان داشته باشند.

اگر مایلید بیشتر بدانید، به سایر پُست های من در «مقالات و خبرهای جدید» یا «اخبار علمی» مراجعه نمایید.

 دکتر مجید اوریادی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.